Nöff sjukan




Såg att syster skrivit om Svininfluensan (länk).
Personligen är jag inte rädd för att få den eller för vaccinet (ska ta den på torsdag v.48). Många jag känner har tagit sprutan och ingen har fått något annat än feber. Men jag kan erkänna att i början, när det allt var nytt och alla skrämde upp varandra och så, så var jag faktiskt liv rädd. Mamma och Emelie sa att jag troligen hade Svininfluensan en gång när jag var sjuk. Jävlar vad rädd jag var. Jag trodde jag skulle dö eller nåt :P

Syster skrev såhär på sin blogg:

"Denna influensa är säkerligen inte speciellt mycket farligare än den vanliga.
Det finns ju folk som har dött av den vanliga influensan också!"


Det är det folk inte fattar! Alla tror att det är något livsfarligt och nytt. Svininfluensan är verkligen inte något nytt!!
 Det man kan läsa i tidningarna är om de som antingen var i en riskgrupp eller redan hade en sjukdom i kroppen och sedan fick dom den nya influensan också och det klarade inte kroppen. Om jag skulle få Svininfluensan så skulle inte jag dö. Det skulle vara som den vanliga influensan för mej som inte har något permanent sjukdom eller vad man ska kalla det. Alltså inte en vanlig förkylning utan mer som om man har fått en hjärtinfarkt eller stroke.

Min systers pojkvän var väldigt sjuk för ett tag sedan och det visade sej ju att det var Svininfluensan. Väldigt många i hans släkt hade det också.
I måndags när det var så många i min klass som åkte hem för dom mådde dåligt och massa sånt trodde vi att det var Svininfluensan men jag tror inte det var det. I alla fall inte för mej :) Mamma var inne på nån sida och läste lite om vilka symptom man har om man har den nya influensan och sålänge jag inte hade svårt att andas så var det lungt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0