Måndag, veckans bästa dag! (eller inte?!)

Ja ni. Vilken av de sju dagarna (hoppas ni vet villka det är! :P) är igentligen den dagen som folk gillar mest? Jag hör ofta från kompisar och annat folk att de inte gillar måndagar. Varför? Den är väl precis som andra dagar? Förutom att den ger helgen ett tvärt slut så är det ingen större skillnad om man tänker efter. Jag har alltid hatat måndagar! Det är första dagen på veckan och det betyder skola. Skola betyder gympa. Gympa betyder ångest. Att hamna i en sportklass med 23 elever av 28 som sportar och har sportat i mesta del av deras liv är inte kul. Missförstå mej inte med detta nu! Det har inget med personerna i sej att göra det är bara det att jag har aldrig varit mycket för sport. Jag har varit med i klassfotbollen några år men har mest vart med för att det är kul. Jag har heller ingen vidare kondition så jag klarar inte av att varken springa snabbt eller långt. Känslan av att man blir jämförd i en sån klass gör att gympan inte blir veckans höjdpunkt! Folk säger: Såklart du inte blir jämförd! Dom vet väll att du inte sportar! Jo visst, det gör dom! Men vaddå? Det är väll klart att man blir jämförd. Om det är någon som är sämre än dej själv är det väll klart att man jämför! Om mer än halva klassen kan en sak, medans några få inte kan, är det också klart att dom som inte kan blir jämförda med de som kan! Så nej! Det går jag inte på! Men vet ni? Jag bryr mej inte. Jämför mej med vem ni vill och om vad som helst, jag bryr mej ändå inte! Jag vet att jag inte är lika bra som er, men jag är bannemej bäst ändå =D  Haha, nu får ni sitta och tänka hela natten på hur det går ihop xD 

Vilken dag är er favorit? Vad tycker ni igentligen om måndag? Ta er tid att skriva vad ni tycker i en kommentar =) Skulle vara kul att veta :) Ne nu ska jag nog slå på tv:n och se om det är något kul! Bozi ligger i min säng och kurrar och väntar på att jag ska gå och lägga mej =)  Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Jakob Andersson

Svar: Ja, Lars Winnerbäck är helt underbart bra! :)

2009-10-21 @ 23:16:02
URL: http://detvarmindag.blogg.se/
Postat av: ina

hej.. hjälp mig med en sak, vad e snyggast, blondin eller brunett?

2009-10-22 @ 14:52:45
URL: http://stocklyn.blogg.se/
Postat av: ina

tack för tipset kära du..

2009-10-23 @ 10:41:35
URL: http://stocklyn.blogg.se/
Postat av: Viktoria ♥

rent skolmässigt är måndagar bra, men n u är det höööstlov! :)

2009-10-24 @ 10:01:18
URL: http://vickanss.blogg.se/
Postat av: FotobyDenise [O R D & F O T O]

Hejsan:)

Vad har du haft för dig idag då?:)

Underbart intressant och fin blogg du har:D

Ha en bra kväll och kika gärna in på min blogg(A);)

Kram Denise

2009-10-26 @ 19:31:59
URL: http://fotobydenise.blogg.se/
Postat av: dilsahkavas.blogg.se

www.dilsahkavas.blogg.se

den handlar om mitt liv, min vardag och mina vänner.

(finns inte så många bilder, men det ska

förbättras.)

kolla in den, så hoppas jag att du följer den :)

2009-10-27 @ 22:54:01
URL: http://dilsahkavas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0