Lars Winnerbäck



så som himlen ser ut
en tisdag över skolans
kommunala korridorer
klockan fyra i oktober
strax innan det mörknar
och det luktar från bespisningen
halvhjärtad husmanskost
och löven ligger klistrade
mot marken

gråvita skyar
tandläkarväder
nån grävmaskin som sliter upp
en cykelväg vid fotbollsplan
och nyponbuskar nyponbuskar
hela vägen nyponbuskar
ser jag när jag blundar
och nånstans där så blev jag
den jag är
jag ser gitarren i butiken
symbolen för att skolka
sagan om ett uppror
drömmen om en högre höjd
ett sjörövarskepp
som blåser rätt in i Los Angeles
och stjärnorna som glittrar
och ingen jävel når mig
nånsin mera
-Söndermarken



Den 4 november kommer Lars Winnerbäck till Karlstad <3 Jag, Emelie, mamma och Kjell har idag bokat biljetter till hans konsert i Löfbergs Lila Arena! AAH! fy fan vad jag är glad!!!!
Lars låtar är speciella och helt enkelt underbara! Love it!!!


Kommentarer
Postat av: felicia :)

Hej! Jag är medlem på en jätte bra hemsida så man får fler läsare till bloggen. Jag har fått över fyrahundra nya läsare nu. Det ända du behöver göra är att gå in på länken och bli medlem och sen registrera din bloggadress. Då får både du och jag extra poäng dvs fler läsare. Du kan sen tipsa vidare till andra bloggare så får du automatiskt mer poäng. Kram! :)



http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=feliciastolt

2009-10-18 @ 15:13:59
URL: http://feliciastolt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0