S.k Demostration

Imorgon ska vi ha "demostration" i skolan. Det är inte så att vi ska demostrera på det sättet som ni troligen tror utan vi ska berätta om hur man gör något eller hur något funkar. Jag har inte kommit på någonting att berätta om så jag börjar få panik. Dom flesta i min klass har kommit på jätteroliga saker :) Som hur man bakar en tårta. Då ska dom baka en våningstårta i klassrummet. Ni vet en sån som man brukar ha på bröllop? ^^
En annan ska berätta om gitarrer och spela lite. Och några andra ska berätta hur man spelar "Fia med knuff" :P
Det var meningen att jag och Julia skulle göra tillsammans men hon drog sej ur idag, dagen innan.
Jag blev lite ledsen och lite sur men hon får göra som hon vill :P

Idag var det slöjd och lite annat i skolan och förra veckan hann jag att sy klart mina mjukisbyxor så denna gång satt jag hela lektionen (typ över två timmar lång) och fick skriva ordagrant om hur man syr ett par mjukisbyxor :S När jag hade skrivit klart såg jag att det hade blivit en och en halv A4 och var stolt över mej själv. Då var jag tvungen att skriva ännu mer :S Aja, läraren blev nöjd tillslut...

Drog igång med en pastasallad förut och den blev väldigt smaskig :) Syster står och bakar bullar förfullt och allt är i en enda röra i köket :P
Ska försöka få lite inspiration från datorn till min s.k demostration. Har någon något förslag?

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0